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Aufsatz (Sammelwerk) zugänglich unter
URN: http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0111-opus-13801


Originaltitel: Magie im Alltag von Industriegesellschaften und Ländern der Dritten Welt. Über den Umgang mit der Lebenswelt
Paralleltitel: Magic elements in the everyday life of societies in industrialized countries of the third world
Autor:
Originalveröffentlichung: Wulf, Christoph [Hrsg.]: Im Schatten des Fortschritts. Gemeinsame Probleme im Bildungsbereich in Industrienationen und Ländern der Dritten Welt. Saarbrücken; Fort Lauderdale : Breitenbach 1985, S. 37-45. - (SSIP-Bulletin; No. 55)
Dokument:
Zitationshinweis:
Bitte verwenden Sie beim Zitieren folgende URN:
Schlagwörter (Deutsch): Alltagskultur; Magie; Industriegesellschaft; Entwicklungsland; Vergleichende Erziehungswissenschaft
Pädagogische Teildisziplin: Vergleichende Erziehungswissenschaft
Dokumentart: Aufsatz (Sammelwerk)
ISBN: 3-88156-300-8
Sprache: Deutsch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: (Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch): Members of society are continually faced with problem of organizing their everyday lifes and actions sensibly and rationally according to their position in society and according to the common-sense knowledge. Especially as far as those ideas are concerned, magic elements play an important role. In agricultural countries where industrial and bureaucratic aspects have to be implanted, this second aspect creates a great problem. The newly implanted forms of rational and organized behaviour clash with traditional ideas of everday life in such a way that the necessary understanding is hampered. Hence these countries are confronted with the task of changing the usual Patterns and habits though these take their authority from their permanence. (DIPF/Orig.)
Abstract (Französisch): Pour les membres du société il y a le problème d'organiser leurs actes quotidiens systématiquement conforme a la niche sociale leur étant assignée ainsi qu'aux représentations quotidiennes disponibles. Spécialement dans ce dernier des éléments magiques jouent un rôle important, voire indispensable. Dans les pays non-industriels où sont déposés aujourd'hui des facteurs industriels et bureaucratiques, ce deuxieme aspect devient problématique. Les formes nouvelles de la mise en acte rationelle et méthodique interférent avec les traditionelles représentations quotidiennes tellement est sapée la compréhensibilité nécessaire. Ainsi ces pays se sont donnés à tâche de reformuler leurs pratiques garantissant leur compréhensibilité, bien que celle-ci obtienne sa force par l'invariabilité de son équipement. (DIPF/Orig.)
Beitrag in: Im Schatten des Fortschritts. Gemeinsame Probleme im Bildungsbereich in Industrienationen und Ländern der Dritten Welt
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Eintrag erfolgte am: 15.01.2008