Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  


Titel: Examining social inclusion and social capital among adult learners in blended and online learning environments
Autoren: ; ; ; ;
Originalveröffentlichung: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 8 (2017) 1, S. 77-101
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Erwachsenenbildung; Digitalisierung; Lernumgebung; E-Learning; Blended Learning; Technologieunterstütztes Lernen; Erwachsener; Soziale Integration; Partizipation; Sozialkapital; Veränderung; Wahrnehmung; Soziodemografie; Fragebogen; Datenanalyse; Empirische Untersuchung; Belgien
Pädagogische Teildisziplin: Erwachsenenbildung / Weiterbildung; Medienpädagogik
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2000-7426
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): New learning spaces and learning formats affected the learning and education of adults. In this respect, digitalisation is believed to reduce social exclusion. Moreover, adult education, social inclusion and social capital are positively related among adults. Therefore, this questionnaire study examines how adults who are engaged in online and blended learning perceived change in social inclusion and social capital. We conceptualised social inclusion as social participation and social connectedness, and social capital as bonding and bridging ties. In the case of blended adult learners, our results show positive perceptions of social inclusion and social capital. Those perceptions are less positive among the online adult learners. In both cases, non-natives experience a higher increase in social inclusion and social capital than natives. Hence, online and blended learning holds advantages for adults particularly non-natives: it enhances social inclusion and social capital. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: European journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2017
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 01.06.2017
Empfohlene Zitierung: Cocquyt, Céline; Diep, Nguyet A.; Zhu, Chang; De Greef, Maurice; Vanwing, Tom: Examining social inclusion and social capital among adult learners in blended and online learning environments - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 8 (2017) 1, S. 77-101 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-140013