Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
TitelMigrants’ competence recognition systems: controversial links between social inclusion aims and unexpected discrimination effects
Autoren ;
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 8 (2017) 1, S. 127-144
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Migrant; Soziale Integration; Arbeitsmarkt; Qualifikation; Formale Bildung; Informelle Bildung; Kompetenz; Fertigkeit; Wissen; Anerkennung; System; Qualitative Forschung; Vergleichende Forschung; Internationaler Vergleich; Europäische Union; Einwanderungsland; Estland; Finnland; Deutschland; Ungarn; Italien; Niederlande; Polen; Portugal; Spanien; Schweden
TeildisziplinBerufs- und Wirtschaftspädagogik
Erwachsenenbildung / Weiterbildung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):An adequate incorporation of migrants in the labour market, able to fully unleash their potential, is a major challenge for EU development. In this direction, the recognition of migrants’ skills, knowledge and competence acquired in formal and non/informal contexts represents a crucial issue. Based on a comparative research work conducted at European level, this paper highlights the ambivalence of competence recognition systems which, whilst representing potential means of social inclusion, in certain condition risk becoming invisible instruments of discrimination. Moreover it provides some recommendations for improving the substantial universalism of EU competence recognition systems and their impact on migrants integration. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2017
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am01.06.2017
Empfohlene ZitierungLodigiani, Rosangela; Sarli, Annavittoria: Migrants’ competence recognition systems: controversial links between social inclusion aims and unexpected discrimination effects - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 8 (2017) 1, S. 127-144 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-140055
Dateien exportieren