Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  


Titel: Migrants’ competence recognition systems: controversial links between social inclusion aims and unexpected discrimination effects
Autoren: ;
Originalveröffentlichung: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 8 (2017) 1, S. 127-144
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Migrant; Soziale Integration; Arbeitsmarkt; Qualifikation; Formale Bildung; Informelle Bildung; Kompetenz; Fertigkeit; Wissen; Anerkennung; System; Qualitative Forschung; Vergleichende Forschung; Internationaler Vergleich; Europäische Union; Einwanderungsland; Estland; Finnland; Deutschland; Ungarn; Italien; Niederlande; Polen; Portugal; Spanien; Schweden
Pädagogische Teildisziplin: Berufs- und Wirtschaftspädagogik; Erwachsenenbildung / Weiterbildung
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2000-7426
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): An adequate incorporation of migrants in the labour market, able to fully unleash their potential, is a major challenge for EU development. In this direction, the recognition of migrants’ skills, knowledge and competence acquired in formal and non/informal contexts represents a crucial issue. Based on a comparative research work conducted at European level, this paper highlights the ambivalence of competence recognition systems which, whilst representing potential means of social inclusion, in certain condition risk becoming invisible instruments of discrimination. Moreover it provides some recommendations for improving the substantial universalism of EU competence recognition systems and their impact on migrants integration. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: European journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2017
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 01.06.2017
Empfohlene Zitierung: Lodigiani, Rosangela; Sarli, Annavittoria: Migrants' competence recognition systems: controversial links between social inclusion aims and unexpected discrimination effects - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 8 (2017) 1, S. 127-144 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-140055