Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Originaltitel: Adolescent boys, embodied heteromasculinities and sexual violence
Paralleltitel: Najstniki, utelesene heteromaskulinosti in spolno nasilje
Autor:
Originalveröffentlichung: CEPS Journal 7 (2017) 2, S. 113-126
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): Jugendlicher; Mann; Männlichkeit; Sexuelle Entwicklung; Heterosexualität; Mobbing; Aggressivität; Verbale Aggression; Arbeiterklasse; Lebensgeschichte; Sexuelle Gewalt; Narratives Interview; Biografische Methode; Fallstudie; USA
Pädagogische Teildisziplin: Sozialpädagogik
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2232-2647
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): In this paper the author summarizes several life history case studies of adolescent boys who were identified at school as “wimps” and who eventually engaged in various forms of sexual violence. Such boys rarely are - if at all - discussed in the childhood, education and feminist literatures on sexual violence. The life stories reveal the interrelationship among in school bullying, reflexivity, embodied structured action, and the social construction of heteromasculinities in the commission of sexual violence by subordinated boys. The author concludes by considering the implications the research has to the evolving discourses on social scientific conceptualizations of reflexive embodiment and heteromasculinities. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: CEPS Journal Jahr: 2017
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 04.07.2017
Empfohlene Zitierung: Messerschmidt, James W.: Adolescent boys, embodied heteromasculinities and sexual violence - In: CEPS Journal 7 (2017) 2, S. 113-126 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-145994