Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
TitelAfricanization or modernization? Historical origins of modern academical education in African initiative
Autor
OriginalveröffentlichungLiberia-Forum 5 (1989) 8, S. 50-62
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Bildungsgeschichte; Hochschulausbildung; Postkolonialismus; Bildungsphilosophie; Historische Bildungsforschung; 19. Jahrhundert; Subsahara-Afrika; Westafrika; Afrika
TeildisziplinHistorische Bildungsforschung
Vergleichende Erziehungswissenschaft
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0179-4515
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):Publications on the history of (formal) education in Africa are mostly based on reports issued from (mostly European) actors of the missionary and colonial education systems which were erected in the various colonies. In contrast, the article focuses early 19th century educational initiatives coming from Africans. Two personalities who were influential in West Africa are presented and their educational philosophies characterized: James African Beale Horton (1835-1883) called for a modernization-oriented education policy; whereas Edward Wilmot Blyden followed a pan-African culturalist philosophy. Both of them, however, stressed the need for academic institutions.
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am24.08.2017
Empfohlene ZitierungAdick, Christel: Africanization or modernization? Historical origins of modern academical education in African initiative - In: Liberia-Forum 5 (1989) 8, S. 50-62 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-148146
Dateien exportieren