Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
TitelLearning to live and work together in an ecovillage community of practice
Autor
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 8 (2017) 2, S. 179-194
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Gemeinschaft; Dorf; Ökologie; Nachhaltigkeit; Kooperation; Partizipation; Ökonomie; Alternative; Soziale Kompetenz; Lernen; Situativer Kontext; Soziokulturelle Theorie; Feldforschung; Interview; Beobachtung; Fallstudie; Ontario; Kanada
TeildisziplinErwachsenenbildung / Weiterbildung
Bildungssoziologie
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Ecovillages are citizen-organised residential communities that strive for a more sustainable way of life based on a culture of cooperation and sharing, as deemed necessary to support a shift to a post carbon world (Dawson, 2006; Lockyer & Veteto, 2013; Korten, 2006). While much can potentially be learned from the study of these experimental sustainable communities, perhaps their greatest contribution is to help us understand how to transition from individualism and competition in order to live ‘smaller, slower and closer (Litfin, 2014)’. Drawing on a social theory of practice (Wenger, 1998) and concept of communities of practice (Lave & Wenger, 1991; Wenger, 1998), this paper considers how one ecovillage is learning the social competencies necessary to live and work well “in community”, and in doing so, it coconstructs and sustains a cooperative culture. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2017
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am21.12.2017
Empfohlene ZitierungMychajluk, Lisa: Learning to live and work together in an ecovillage community of practice - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 8 (2017) 2, S. 179-194 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-150465
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)