Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
TitelThe educational potential of social economy projects in the Himalayas: the case of Avani
Autoren ; ;
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 8 (2017) 2, S. 245-259
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Sozialwirtschaft; Projekt; Intervention; Organisation; Beschäftigung; Teilnahme; Erfahrung; Erwachsenenbildung; Gebirge; Ländlicher Raum; Ausgrenzung; Textilproduktion; Erneuerbare Energie; Soziale Entwicklung; Ökonomie; Bildung; Fallstudie; Ethnografie; Himalaya; Indien
TeildisziplinErwachsenenbildung / Weiterbildung
Bildungssoziologie
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):In this article we analyze the social economy projects of Avani – a Community Based Organization based in Himalayas and reflect on their potential for enabling a critical pedagogy of place. We use the concept of tactics in a spatial and educational sense to explore Avani’s projects as an intervention within the dominant place logic of capitalism that opens market opportunities and enables new experiences of living and being for hill communities. We argue that these experiences are educational since they invoke, what we want to call, the possibility to verify one’s equality and one’s ability to do something. Our study is based on an ethnographic case approach and combines literature review, staff interviews and documents of Avani along with sensitizing concepts to guide our analysis. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2017
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am21.12.2017
Empfohlene ZitierungSambhavi, V.P.J.; Berghmans, Mieke; Vandenabeele, Joke: The educational potential of social economy projects in the Himalayas: the case of Avani - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 8 (2017) 2, S. 245-259 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-150504
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)