Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
OriginaltitelMulticultural education vs. implicit and explicit ethnocentric education: text analysis of a contemporary Israeli value education program
ParalleltitelMultikulturna edukacija: implicitna in eksplicitna etnocentricna edukacija – vsebinska analiza sodobnega izraelskega programa za vzgojo za vrednote
Autoren ;
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 7 (2017) 4, S. 63-83
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Bildungspolitik; Werterziehung; Multikulturelle Erziehung; Bildungsprogramm; Migrant; Integration; Reform; Kulturpluralismus; Ethnozentrismus; Curriculum; Textanalyse; Inhaltsanalyse; Israel
TeildisziplinSchulpädagogik
Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):In the year 2000, Israel purportedly adopted a multicultural educational policy. It replaced the covert assimilation policy, which was referred to as ‘the integration policy’. The aim of the present study was to analyse the contemporary Israeli program of value education. Using the method of content analysis, the present study sought to determine whether the syllabi of the contemporary program reflect the adoption of a multicultural educational policy, or whether they produce only multicultural rhetoric. The findings reveal that the program reflected mainly the pluralistic approach while still maintaining traces of ethnocentric rhetoric of certain syllabi in the program. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2017
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am17.01.2018
Empfohlene ZitierungReingold, Roni; Zamir, Sara: Multicultural education vs. implicit and explicit ethnocentric education: text analysis of a contemporary Israeli value education program - In: CEPS Journal 7 (2017) 4, S. 63-83 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-152113
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)