Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
OriginaltitelExploring the link between achievement goals, motivation, and parental expectations among university students in Kosovo
ParalleltitelUgotavljanje povezav med cilji dosezkov, motivacijo in pricakovanji starsev studentov na Kosovu
Autoren ;
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 7 (2017) 4, S. 147-164
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Student; Lernerfolg; Motivation; Eltern; Erwartung; Erwartungshaltung; Zielorientierung; Fragebogenerhebung; Regressionsanalyse; Empirische Untersuchung; Kosovo
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Pädagogische Psychologie
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This paper sheds light on the link between achievement goals, motivation, and parental expectations in a sample of 600 students attending higher education institutions in Kosovo. Aside from exploring the stipulated link between the constructs, the research aims to discover whether cultural differences mediate expected results. The results proved that the mastery of goals positively correlates to intrinsic motivation in addition to which curiosity as a subscale of intrinsic motivation positively predicted preferences for the mastery of goals. As expected, performance-approach and performance-avoidance goals, correlated to extrinsic motivation with extrinsic motivation, successfully predict preferences for both types of performance goals. The data proved that among students in Kosovo, all types of goals correlated to intrinsic motivation. Achievement goals were differentiated in extrinsic motivation with mastery goals correlating rather weakly to only one subscale of extrinsic motivation. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2017
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am19.01.2018
Empfohlene ZitierungGrajcevci, Albulene; Shala, Arif: Exploring the link between achievement goals, motivation, and parental expectations among university students in Kosovo - In: CEPS Journal 7 (2017) 4, S. 147-164 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-152271
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)