Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Originaltitel
Vernetzt und lebenslang lernen und lehren: Lehrerbildung für den Musikunterricht an Grundschulen am Beispiel eines phasenübergreifenden Ansatzes
ParalleltitelCollaborating and lifelong learning and teaching: An example of phase-overlapping teacher training for music education in primary schools
Autor
OriginalveröffentlichungKnigge, Jens [Hrsg.]; Niessen, Anne [Hrsg.]: Musikpädagogik und Erziehungswissenschaft. Münster ; New York : Waxmann 2016, S. 89-105. - (Musikpädagogische Forschung; 37)
Dokument  (414 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Sammelwerk)
ISBN978-3-8309-3500-1; 9783830935001
ISSN0937-3993; 09373993
SpracheDeutsch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The “Netzwerk Musikunterricht an der LMU” contributes to primary school music teacher training programs by focusing on the collaboration between persons and institutions in different phases of their teacher training and lifelong learning. Participants of this project are preservice and inservice teachers who chose music as an academic subject (specialists) as well as those who decided against music in their teacher training (generalists). Within the project “Netzwerk Musikunterricht”, various approaches for collaboration and for exchanging experiences concerning the planning, implementation, and reflection of music lessons are provided. The main interest of this explorative research design is to find out more about the relevance that the participants see in this project for their practice and conceptions of music teaching – whether they are specialist or generalist music teachers. (DIPF/Orig.)
Beitrag in:Musikpädagogik und Erziehungswissenschaft
Statistik
Prüfsummen
Bestellmöglichkeit
Eintrag erfolgte am19.04.2018
QuellenangabeLutz, Julia: Vernetzt und lebenslang lernen und lehren: Lehrerbildung für den Musikunterricht an Grundschulen am Beispiel eines phasenübergreifenden Ansatzes - In: Knigge, Jens [Hrsg.]; Niessen, Anne [Hrsg.]: Musikpädagogik und Erziehungswissenschaft. Münster ; New York : Waxmann 2016, S. 89-105. - (Musikpädagogische Forschung; 37) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-152408 - DOI: 10.25656/01:15240
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen