Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
TitelProfessionalism in parent-teacher conversations: Aspects, determinants, and consequences. A competence-oriented discussion
Autoren ;
OriginalveröffentlichungJournal for educational research online 9 (2017) 3, S. 102-113
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Lehrer; Elterngespräch; Eltern-Lehrer-Beziehung; Professionalität; Kompetenz; Persönlichkeitsmerkmal; Modell; Perspektive; Differenz; Kommunikation; Methodologie
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Schulpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN1866-6671
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Considering the initial questions of “Who is afraid of talking to teachers?”, “Why are teachers afraid of talking to parents?”, and “What is to be done to reduce this problem?” [the authors] conclude that each article in this issue makes an important contribution toward answering these questions. The integration of the underlying competence models of counseling and communication in parent-teacher conversations, and especially of the empirical results given in this issue in a model of determinants and consequences of teachers’ professional competence, has shown the necessity to bring the different approaches together. In a further step, the different aspects of competence can be combined with determinants and consequences of competence. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftJournal for educational research online Jahr: 2017
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am16.03.2018
Empfohlene ZitierungBuhl, Heike M.; Hilkenmeier, Johanna: Professionalism in parent-teacher conversations: Aspects, determinants, and consequences. A competence-oriented discussion - In: Journal for educational research online 9 (2017) 3, S. 102-113 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-153035
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)