search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Versuch über Kritische Musikpädagogik
Parallel titleAn essay on critical music education
Author
SourceCvetko, Alexander J. [Hrsg.]; Rolle, Christian [Hrsg.]: Musikpädagogik und Kulturwissenschaft. 1. Aufl. Münster; New York : Waxmann 2017, S. 329-347. - (Musikpädagogische Forschung; 38)
Document  (26.188 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-8309-3661-9; 9783830936619
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (English):While the genuine critical music education of the 1960ies and 1970ies has more or less vanished, the article asks for possibilities of reformulating basic insights of Critical Theory for present music education. The result is much more sceptical in terms of practical application than former approaches used to be. Instead, the article suggests more critical analyses of specific pathologies and paradoxes of music education today, based on the experience of social negativity. (DIPF/Orig.)
is part of:Musikpädagogik und Kulturwissenschaft
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication05.07.2018
CitationVogt, Jürgen: Versuch über Kritische Musikpädagogik - In: Cvetko, Alexander J. [Hrsg.]; Rolle, Christian [Hrsg.]: Musikpädagogik und Kulturwissenschaft. 1. Aufl. Münster; New York : Waxmann 2017, S. 329-347. - (Musikpädagogische Forschung; 38) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-156412 - DOI: 10.25656/01:15641
export files

share content at social platforms