Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
OriginaltitelThe use of variables in a patterning activity: counting dots
ParalleltitelUporaba spremenljivk pri zaporedjih: stetje pik
Autoren ;
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 8 (2018) 2, S. 55-70
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Mathematikunterricht; Algebra; Gymnasium; Schüler; Sekundarstufe I; Bildungsstandards; Videoaufzeichnung; Unterrichtsbeobachtung; Variable; Konstante; Gleichung <Math>; Unterrichtseinheit; Empirische Untersuchung; Polen
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Fachdidaktik/mathematisch-naturwissenschaftliche Fächer
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The present paper examines a patterning activity that was organised within a teaching experiment in order to analyse the different uses of variables by secondary school students. The activity presented in the paper can be categorised as a pictorial/geometric linear pattern. We adopted a student-oriented perspective for our analysis, in order to grasp how students perceive their own generalising actions. The analysis of our data led us to two broad categories for variable use, according to whether the variable is viewed as a generalised number or not. Our results also show that students sometimes treat the variable as closely linked to a referred object, as a superfluous entity or as a constant. Finally, the notion of equivalence, which is an important step towards understanding variables, proved difficult for our students to grasp. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2018
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am09.07.2018
Empfohlene ZitierungMaj-Tatsis, Bozena; Tatsis, Konstantinos: The use of variables in a patterning activity: counting dots - In: CEPS Journal 8 (2018) 2, S. 55-70 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-156685
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)