search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Mathematik zwischen Allgemeinbildung und Berufsbildung. Teil I
Parallel titleMathematics between general education and vocational training
Author
SourceMathematica didactica 10 (1987) 2, S. 63-80 ZDB
Document  (852 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0170-1541; 0172-8407; 01701541; 01728407
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Für das Fach Mathematik im Sekundarbereich II besteht eine prinzipielle Trennung in einen allgemeinbildenden und einen berufsbildenden Unterricht. Die historische Entwicklung der Gymnasialmathematik und der Berufsschulmathematik werden unter Berücksichtigung der jeweiligen gesellschaftlichen Funktion des Unterrichts untersucht. Abschließend wird auf Tendenzen einer einheitlichen mathematischen Bildung in der Sekundarstufe II unter besonderer Berücksichtigung des Zusammenhangs von Fachmathematik und Anwendungen eingegangen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The higher secondary sector in the F.R.G. consists of a general educating and a vocational training sector. These two sectors corresponds a distinction between generally and vocationally oriented instruction in mathematics. The paper deals with the question in which ways those two types of mathematics instruction had been developed and if there are signs for a standardization. It can be shown that new developments lead to a more unified mathematics instruction in the higher secondary sector. (DIPF/Orig.)
Statistics
Checksums
Date of publication25.11.2008
CitationDehnbostel, Peter: Mathematik zwischen Allgemeinbildung und Berufsbildung. Teil I - In: Mathematica didactica 10 (1987) 2, S. 63-80 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-16256 - DOI: 10.25656/01:1625
export files

share content at social platforms