Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Titel: D - Federal Republic of Germany
Autor:
Originalveröffentlichung: European journal of teacher education 17 (1994) 1-2, S. 61-64
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Lehramt; Lehramtsstudiengang; Lehrerausbildung; Lehrerbildung; Professionalisierung; Deutschland
Pädagogische Teildisziplin: Hochschulforschung und Hochschuldidaktik; Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 0261-9768
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: (Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch): After describing the first and second training phase of teacher education as well as the application of teachers for a post and tenure in Germany, the author points out that the "professionalization of teachers" as a concept is characterized by a) a "high (scientific) subject knowledge", b) "didactic knowledge and skills based on subjects", c) "foundations in social sciences" and d) "the socialisation into the teaching profession". Finally, he concludes that "even though the degree of unified structures has never been as high as it is today, there are important differences" regarding teacher education in Germany. (DIPF/ssch.)
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 27.04.2009
Empfohlene Zitierung: Kodron, Christoph: D - Federal Republic of Germany - In: European journal of teacher education 17 (1994) 1-2, S. 61-64 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-17235