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Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
TitelGermany
Autoren ;
OriginalveröffentlichungEuropean journal of teacher education 15 (1992) 1-2, S. 106-114
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Lehrerausbildung; Bildungspolitik; Bildungsplanung; Bildungsforschung; Fallstudie; Deutschland
TeildisziplinVergleichende Erziehungswissenschaft
Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0261-9768
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):After summing up the competencies of the Federal Government and the States regarding the area of teacher education and the teaching profession in Germany, the author describes the two phases of teacher training and research as well as the "research and inservice education of teachers" (INSET). Furthermore, he analyses the institutional backgrounds of educational research in Germany and the influence of educational research on political parties and parliaments. Finally, "priorities and new trends in educational research" and the relations between "research and the status of teachers and teacher education" are pointed out. (DIPF/ssch.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal of teacher education Jahr: 1992
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Eintrag erfolgte am27.04.2009
Empfohlene ZitierungDöbrich, Peter; Kodron, Christoph: Germany - In: European journal of teacher education 15 (1992) 1-2, S. 106-114 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-17265
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