Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Titel: Germany
Autoren: ;
Originalveröffentlichung: European journal of teacher education 15 (1992) 1-2, S. 106-114
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Lehrerausbildung; Bildungspolitik; Bildungsplanung; Bildungsforschung; Fallstudie; Deutschland
Pädagogische Teildisziplin: Vergleichende Erziehungswissenschaft; Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 0261-9768
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: (Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch): After summing up the competencies of the Federal Government and the States regarding the area of teacher education and the teaching profession in Germany, the author describes the two phases of teacher training and research as well as the "research and inservice education of teachers" (INSET). Furthermore, he analyses the institutional backgrounds of educational research in Germany and the influence of educational research on political parties and parliaments. Finally, "priorities and new trends in educational research" and the relations between "research and the status of teachers and teacher education" are pointed out. (DIPF/ssch.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: European journal of teacher education Jahr: 1992
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 27.04.2009
Empfohlene Zitierung: Döbrich, Peter; Kodron, Christoph: Germany - In: European journal of teacher education 15 (1992) 1-2, S. 106-114 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-17265