Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Germany
Autoren
OriginalveröffentlichungEuropean journal of teacher education 15 (1992) 1-2, S. 106-114 ZDB
Dokument  (372 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0261-9768; 02619768
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):After summing up the competencies of the Federal Government and the States regarding the area of teacher education and the teaching profession in Germany, the author describes the two phases of teacher training and research as well as the "research and inservice education of teachers" (INSET). Furthermore, he analyses the institutional backgrounds of educational research in Germany and the influence of educational research on political parties and parliaments. Finally, "priorities and new trends in educational research" and the relations between "research and the status of teachers and teacher education" are pointed out. (DIPF/ssch.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift
Statistik
Prüfsummen
Eintrag erfolgte am27.04.2009
QuellenangabeDöbrich, Peter; Kodron, Christoph: Germany - In: European journal of teacher education 15 (1992) 1-2, S. 106-114 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-17265 - DOI: 10.25656/01:1726
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen