Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Sammelwerk) zugänglich unter
URN:


Titel: Policy learning and transfer in regional lifelong learning policies
Autor:
Originalveröffentlichung: Federighi, Paolo [Hrsg.]; Abréu, Carina [Hrsg.]; Nuissl von Rein, Ekkehard [Hrsg.]: Learning among Regional Governments. Quality of Policy Learning and Policy Transfer in Regional Lifelong Learning Policies. Bielefeld : W. Bertelsmann Verlag 2007, S. 9-36
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Lebenslanges Lernen; Weiterbildung; Erwachsenenbildung; Bildungspolitik; Kommunalpolitik; Gemeindeverwaltung; Regionalverwaltung
Pädagogische Teildisziplin: Erwachsenenbildung / Weiterbildung; Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht
Dokumentart: Aufsatz (Sammelwerk)
ISBN: 978-3-7639-3577-2; 3-7639-3577-0
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: (Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch): The context of this research is the study of the processes whereby the effectiveness of training and lifelong learning policies are improved. This covers, in particular, the area of research into the policy-making procedure adopted by the regional governments. Regional policy-making is the outcome of formalised standards and procedures, and does not depend on legal, contextual or cultural variables, or combinations thereof, which differ considerably from context to context. (DIPF/Orig.)
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Bestellmöglichkeit: Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de
Eintrag erfolgte am: 14.01.2010
Empfohlene Zitierung: Federighi, Paolo: Policy learning and transfer in regional lifelong learning policies - In: Federighi, Paolo [Hrsg.]; Abréu, Carina [Hrsg.]; Nuissl von Rein, Ekkehard [Hrsg.]: Learning among Regional Governments. Quality of Policy Learning and Policy Transfer in Regional Lifelong Learning Policies. Bielefeld : W. Bertelsmann Verlag 2007, S. 9-36 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-21674