Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Trust, space, time and opportunities. Case study report on participation and non-formal education in the support for young people in transitions to work in West-Germany (WP 6)
Autoren
OriginalveröffentlichungTübingen : Institut für regionale Innovation und Sozialforschung 2004, 49 S. - (IRIS Arbeitspapiere; 1-2004)
Dokument  (1.215 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartMonographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusReview-Status unbekannt
Abstract (Englisch):This report presents West German findings of the European research project ‘Youth policy and participation – Potentials of participation and informal learning in transitions to work (YOYO)’. It is based on the analysis of in-depth interviews with young people from two youth schemes and the evaluation of two case studies of the respective projects. [...] Two projects have been selected which try to overcome this gap: La Silhouette (Munich) [and] Mobile Youth Work (Stuttgart). (DIPF/Orig.)
Abstract (Deutsch):Fallstudienbericht zu Partizipation und non-formeller Bildung in Unterstützungsmaßnahmen für Jugendliche im Übergang in den Beruf. Westdeutscher Teil des Europäischen Forschungsprojekts YOYO (Jugendpolitik und Partizipation).(Autor)
Statistik
Prüfsummen
Eintrag erfolgte am23.02.2010
QuellenangabePohl, Axel; Stauber, Barbara: Trust, space, time and opportunities. Case study report on participation and non-formal education in the support for young people in transitions to work in West-Germany (WP 6). Tübingen : Institut für regionale Innovation und Sozialforschung 2004, 49 S. - (IRIS Arbeitspapiere; 1-2004) - URN: urn:nbn:de:0111-opus-26022 - DOI: 10.25656/01:2602
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen