Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
TitelInternational empirical research in comparative education. An example of the studies of the International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA)
Autor
OriginalveröffentlichungTertium comparationis 1 (1995) 1, S. 1-19
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Vergleichende Erziehungswissenschaft; Forschung; Methode; Schüler; Schülerleistung; Leistung; IEA <International Association for the Evaluation of Educational Achievement>
TeildisziplinAllgemeine Erziehungswissenschaft
Empirische Bildungsforschung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0947-9732; 1434-1697
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Two questions are posed: 1) does IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement) type research fall within the realm of Comparative Education? and, 2) does IEA research produce any generalisations about education? The conceptualisation of IEA studies and the procedures used are outlined and some results of the research are presented. It is left to the reader to decide on whether or not the "social science" empirical approach" can be considered as one of several approaches in comparative education inquiry. (DIPF/Abstract übernommen)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftTertium comparationis Jahr: 1995
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am13.10.2010
Empfohlene ZitierungPostlethwaite, T. Neville: International empirical research in comparative education. An example of the studies of the International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA) - In: Tertium comparationis 1 (1995) 1, S. 1-19 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-28564
Dateien exportieren