Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
International empirical research in comparative education. An example of the studies of the International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA)
Autor
OriginalveröffentlichungTertium comparationis 1 (1995) 1, S. 1-19 ZDB
Dokument  (255 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0947-9732; 1434-1697; 09479732; 14341697
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Two questions are posed: 1) does IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement) type research fall within the realm of Comparative Education? and, 2) does IEA research produce any generalisations about education? The conceptualisation of IEA studies and the procedures used are outlined and some results of the research are presented. It is left to the reader to decide on whether or not the "social science" empirical approach" can be considered as one of several approaches in comparative education inquiry. (DIPF/Abstract übernommen)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift
Statistik
Prüfsummen
Eintrag erfolgte am13.10.2010
QuellenangabePostlethwaite, T. Neville: International empirical research in comparative education. An example of the studies of the International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA) - In: Tertium comparationis 1 (1995) 1, S. 1-19 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-28564 - DOI: 10.25656/01:2856
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen