Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
TitelAdult access to higher education in Western Europe. What part does vocational experience play?
Autor
OriginalveröffentlichungTertium comparationis 1 (1995) 2, S. 113-122
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Beruf; Berufserfahrung; Qualifikation; Studium; Hochschulzulassung; Zweiter Bildungsweg; Internationaler Vergleich; Erwachsener; Frankreich; Großbritannien; Niederlande; Österreich; Schweden; Westeuropa
TeildisziplinVergleichende Erziehungswissenschaft
Hochschulforschung und Hochschuldidaktik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0947-9732; 1434-1697
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Adults without proper university entrance qualifications often have in fact a significant advantage: they can draw on vocational experience. This factor is acknowledged in various schemes of adult access to higher education. Recent examples from Austria, Britain, France, the Netherlands, and Sweden have been selected for this paper. Three aspects are looked at in particular: the relevance of vocational qualifications for access to higher education, the function of vocational experience in adult access to higher education, and factors determining current trends in adult access to higher education. Finally, the transnational stimulus of the access schemes is discussed. ( DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftTertium comparationis Jahr: 1995
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am13.10.2010
Empfohlene ZitierungManning, Sabine: Adult access to higher education in Western Europe. What part does vocational experience play? - In: Tertium comparationis 1 (1995) 2, S. 113-122 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-28620
Dateien exportieren