Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Titel: Adult access to higher education in Western Europe. What part does vocational experience play?
Autor:
Originalveröffentlichung: Tertium comparationis 1 (1995) 2, S. 113-122
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Beruf; Berufserfahrung; Qualifikation; Studium; Hochschulzulassung; Zweiter Bildungsweg; Internationaler Vergleich; Erwachsener; Frankreich; Großbritannien; Niederlande; Österreich; Schweden; Westeuropa
Pädagogische Teildisziplin: Vergleichende Erziehungswissenschaft; Hochschulforschung und Hochschuldidaktik
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 0947-9732; 1434-1697
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): Adults without proper university entrance qualifications often have in fact a significant advantage: they can draw on vocational experience. This factor is acknowledged in various schemes of adult access to higher education. Recent examples from Austria, Britain, France, the Netherlands, and Sweden have been selected for this paper. Three aspects are looked at in particular: the relevance of vocational qualifications for access to higher education, the function of vocational experience in adult access to higher education, and factors determining current trends in adult access to higher education. Finally, the transnational stimulus of the access schemes is discussed. ( DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: Tertium comparationis Jahr: 1995
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 13.10.2010
Empfohlene Zitierung: Manning, Sabine: Adult access to higher education in Western Europe. What part does vocational experience play? - In: Tertium comparationis 1 (1995) 2, S. 113-122 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-28620