Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Titel: Pour un nouveau cadre d'analyse de la sociologie de l'éducation européenne. Histoires nationales et pratiques institutionelles
Autor:
Originalveröffentlichung: Tertium comparationis 3 (1997) 1, S. 73-88
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Forschung; Bildungssoziologie; Bildungspolitik; Wissenschaftsdisziplin; Internationaler Vergleich; Theorie; Wissenschaftler; Deutschland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Italien; Niederlande; Spanien
Pädagogische Teildisziplin: Vergleichende Erziehungswissenschaft; Sozialpädagogik
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 0947-9732; 1434-1697
Sprache: Französisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): The present paper analyzes the main trends in sociological studies of education from a cross-national perspective in seven European countries, namely, France, Germany, Greece, ltaly, Spain, the Netherlands and the United Kingdom. lt proposes a frame of analysis focusing on the relationships between the sociology of education and the social contexts in which this academic discipline is embedded. Topics addressed include: 1) national variations in disciplinary boundaries definitions; 2) specific trends conceming the export / import process of sociological theories and research formulas; 3) the influence of the public debate arenas and of the educational policies on the research agenda and 4) the interrelation between the professional careers and the evolution of this research field. (DIPF/orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: Tertium comparationis Jahr: 1997
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 17.11.2010
Empfohlene Zitierung: Zagefka, Polymnia: Pour un nouveau cadre d'analyse de la sociologie de l'éducation européenne. Histoires nationales et pratiques institutionelles - In: Tertium comparationis 3 (1997) 1, S. 73-88 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-28758