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Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
TitelDeutsche Bildungskompetenz in Europa. Wider die Konzeptionslosigkeit der Bildungspolitik
Autor
OriginalveröffentlichungTertium comparationis 3 (1997) 2, S. 103-129
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Bildung; TIMSS <Third International Mathematics and Science Study>; Bildungspolitik; Schulform; Schüler; Schülerleistung; Investition; Hochschulabschluss; Hochschule; Weiterbildung; Internationaler Vergleich; Effizienz; Empfehlung; Kritik; Leistung; Qualität; Reform; Zukunft; Deutschland; Europa
TeildisziplinVergleichende Erziehungswissenschaft
Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0947-9732; 1434-1697
SpracheDeutsch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Educational achievement standards are relatively low in Germany compared to those at the European and international level. However, since German children are not less intelligent and their parents are not less engaged in education than those in other countries, the educational deficits are largely due to educational policy and institutions. These failures are all the more important, since investment in human resources and educational standards are extremely irnportant for employment opportunities and economic development. Thus, the accountability of educational policy and institutions needs to be increased. ... - In this article educational standards, political mismanagement and possibilities to cope with the long lasting problems are discussed at different educational levels. (DIPF/orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftTertium comparationis Jahr: 1997
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Eintrag erfolgte am17.11.2010
Empfohlene ZitierungSchleicher, Klaus: Deutsche Bildungskompetenz in Europa. Wider die Konzeptionslosigkeit der Bildungspolitik - In: Tertium comparationis 3 (1997) 2, S. 103-129 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-28765
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