Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
TitelLiteracy education in industrialized and developing countries. Changes of perspective and assessment approaches
Autor
OriginalveröffentlichungTertium comparationis 5 (1999) 1, S. 16-31
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Kompetenz; Forschung; Lesetest; Test; Messverfahren; Entwicklungsland; Forschungsstand; Alphabetisierung; Analphabetismus; Internationaler Vergleich
TeildisziplinVergleichende Erziehungswissenschaft
Empirische Bildungsforschung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0947-9732; 1434-1697
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Literacy rates in developing countries have increased significantly during the last decades. This calls for a more complex, multi-faceted and multi-level view of the competencies related to literacy. The article reviews the most recent and visible changes of theoretical perspectives and highlights some of the methodological consequences referring to an adequate measurement of literacy abilities. It is argued that improving the quality of literacy research and the effectiveness of literacy education is of utmost importance for industrialized as well as developing countries. Democracy, cultural participation, employment opportunities, and increase of income are inconceivable without a universal distribution of high standards of literacy among the population. (DIPF/orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftTertium comparationis Jahr: 1999
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am16.12.2011
Empfohlene ZitierungLehmann, Rainer H.: Literacy education in industrialized and developing countries. Changes of perspective and assessment approaches - In: Tertium comparationis 5 (1999) 1, S. 16-31 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-28899
Dateien exportieren