Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
TitelVirtuelle Akademien: Etappen in der wissenschaftlichen Kommunikationsgeschichte
Autor
OriginalveröffentlichungTertium comparationis 6 (2000) 1, S. 40-62
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Kommunikation; Neue Technologien; Wissenschaftsgeschichte; Netzwerk; Internet; Akademie
TeildisziplinHistorische Bildungsforschung
Medienpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0947-9732; 1434-1697
SpracheDeutsch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Virtuality of something means something's inherent power or ability. In this contribution "virtual academies" means scientific academies together with their power to communicate. Therefore it is referred to first antique academies and to the rise of scientific societies in modern times. Since the 18th century the connection of academic and encyclopaedic thinking became interesting. The exponential growth of scientific knowledge, recognized in the 20th century, began in the development of scientific publications. Today, internet and world wide web is beginning to replace books and journals as scientific communication media. After a sketch of this technologies history the possibilities of communication in scientific academies in the 21st century are emphasized. (DIPF/orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftTertium comparationis Jahr: 2000
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am21.12.2011
Empfohlene ZitierungSeising, Rudolf: Virtuelle Akademien: Etappen in der wissenschaftlichen Kommunikationsgeschichte - In: Tertium comparationis 6 (2000) 1, S. 40-62 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-28958
Dateien exportieren