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Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Titel: Federalism in Middle Europe: a model for a future European education system?
Autor:
Originalveröffentlichung: Tertium comparationis 7 (2001) 1, S. 28-37
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Bildungssystem; Bildungspolitik; Föderalismus; Internationaler Vergleich; Deutschland; Mitteleuropa; Österreich; Schweiz
Pädagogische Teildisziplin: Vergleichende Erziehungswissenschaft; Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 0947-9732; 1434-1697
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): The article discusses the principle of federalism as a potential institutional principle of the future education system in Europe. It reminds of the strengths and weaknesses of federalism in the history of Central Europe and clarifies the differences between Germany, Austria and Switzerland with respect to the practice of federalism in the education sector. The implications for the variability of structures, the competition of solutions, the allocation of financial resources and for participation are worked out under the auspices of their relevance for a future European education system. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: Tertium comparationis Jahr: 2001
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Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 21.12.2011
Empfohlene Zitierung: Waterkamp, Dietmar: Federalism in Middle Europe: a model for a future European education system? - In: Tertium comparationis 7 (2001) 1, S. 28-37 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-29063