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Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Titel: Die internationalen Schulleistungsvergleiche TIMSS und PISA in Russland im Kontext der Bildungsreform
Autor:
Originalveröffentlichung: Tertium comparationis 9 (2003) 1, S. 15-28
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): TIMS-Studie; Rezeption; Bildungsreform; Schulreform; Schüler; Schülerleistung; Internationaler Vergleich; Durchführung; Leistung; Modernisierung; PISA <Programme for International Student Assessment>; Russland
Pädagogische Teildisziplin: Allgemeine Erziehungswissenschaft; Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 0947-9732; 1434-1697
Sprache: Deutsch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): The Russian Federation has been participating in the international student achievement studies since 1988-91 (International Association for the Evaluation of Educational Achievement, IEA). Up to now very few printed articles and Internet-sources about the TIMSS and PISA results have been published. The article describes the actual background of "modernization of education" and the possible benefits for the Russian school reform that can be drawn from taking part in TIMSS and PISA. The main tendencies as well as first reactions, interpretations and critical remarks are presented. At the end of the article, an outlook is provided on how results of PISA shaped the discussion about the education standard for the Russian school. Furthermore, the impact of PISA on the international educational transfer is questioned. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: Tertium comparationis Jahr: 2003
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Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 02.01.2012
Empfohlene Zitierung: Schmidt, Gerlind: Die internationalen Schulleistungsvergleiche TIMSS und PISA in Russland im Kontext der Bildungsreform - In: Tertium comparationis 9 (2003) 1, S. 15-28 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-29292