Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
TitelErgebnisse der Transformationsforschung zum Wandel von Bildungssystemen in Übergangsgesellschaften
Autor
OriginalveröffentlichungTertium comparationis 9 (2003) 1, S. 67-80
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Forschung; Gesellschaft; Bildungssystem; Sozialer Wandel; Transformation; Forschungsstand; Theorie
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0947-9732; 1434-1697
SpracheDeutsch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The article provides an overview on recent research findings in political science as well as international comparative education. The central point of interest is the explanatory power of transformation research for explaining educational change under the constraints of time and chaos in transitional societies. Findings will be related to classical organizational studies on innovation and change in education and the author will question the particular value of transformation research for explaining educational change. Instead, classical research paradigms in organizational research still have a variety of approaches to offer which do not have less explanatory power. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftTertium comparationis Jahr: 2003
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am21.12.2011
Empfohlene ZitierungHenze, Jürgen: Ergebnisse der Transformationsforschung zum Wandel von Bildungssystemen in Übergangsgesellschaften - In: Tertium comparationis 9 (2003) 1, S. 67-80 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-29337
Dateien exportieren