Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Titel: Ergebnisse der Transformationsforschung zum Wandel von Bildungssystemen in Übergangsgesellschaften
Autor:
Originalveröffentlichung: Tertium comparationis 9 (2003) 1, S. 67-80
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Forschung; Gesellschaft; Bildungssystem; Sozialer Wandel; Transformation; Forschungsstand; Theorie
Pädagogische Teildisziplin: Empirische Bildungsforschung; Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 0947-9732; 1434-1697
Sprache: Deutsch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): The article provides an overview on recent research findings in political science as well as international comparative education. The central point of interest is the explanatory power of transformation research for explaining educational change under the constraints of time and chaos in transitional societies. Findings will be related to classical organizational studies on innovation and change in education and the author will question the particular value of transformation research for explaining educational change. Instead, classical research paradigms in organizational research still have a variety of approaches to offer which do not have less explanatory power. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: Tertium comparationis Jahr: 2003
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 21.12.2011
Empfohlene Zitierung: Henze, Jürgen: Ergebnisse der Transformationsforschung zum Wandel von Bildungssystemen in Übergangsgesellschaften - In: Tertium comparationis 9 (2003) 1, S. 67-80 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-29337