Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Ergebnisse der Transformationsforschung zum Wandel von Bildungssystemen in Übergangsgesellschaften
Autor
OriginalveröffentlichungTertium comparationis 9 (2003) 1, S. 67-80 ZDB
Dokument  (208 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0947-9732; 1434-1697; 09479732; 14341697
SpracheDeutsch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The article provides an overview on recent research findings in political science as well as international comparative education. The central point of interest is the explanatory power of transformation research for explaining educational change under the constraints of time and chaos in transitional societies. Findings will be related to classical organizational studies on innovation and change in education and the author will question the particular value of transformation research for explaining educational change. Instead, classical research paradigms in organizational research still have a variety of approaches to offer which do not have less explanatory power. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift
Statistik
Prüfsummen
Eintrag erfolgte am21.12.2011
QuellenangabeHenze, Jürgen: Ergebnisse der Transformationsforschung zum Wandel von Bildungssystemen in Übergangsgesellschaften - In: Tertium comparationis 9 (2003) 1, S. 67-80 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-29337 - DOI: 10.25656/01:2933
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen