Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Der europäische Qualifikationsrahmen als Integral von Hochschulbildung und beruflicher Bildung. Das Ende des klassischen Universitätsmodells(?)
Autor
OriginalveröffentlichungTertium comparationis 12 (2006) 2, S. 164-188 ZDB
Dokument  (365 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0947-9732; 09479732
SpracheDeutsch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):On the way towards the European Higher Education Area 2010 the EQF proposal by the European Commission offers on the one hand opportunities for increased geographical mobility within higher education and on the other hand enhanced permeability between the HE and VET subsystems, but faces also interface incompatibilities of certifying HE and VET. The further development of the ECTS and ECVET Credit Systems from the transfer to the accumulation function as well as from the input to the outcome orientation shall increasingly promote the mobility of students, apprentices and graduates via the transfer, accumulation and recognition of learning outcomes described in acquired knowledge, skills and competence. This has consequences for the classical university model. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift
Statistik
Prüfsummen
Eintrag erfolgte am17.11.2010
QuellenangabeDunkel, Torsten: Der europäische Qualifikationsrahmen als Integral von Hochschulbildung und beruflicher Bildung. Das Ende des klassischen Universitätsmodells(?) - In: Tertium comparationis 12 (2006) 2, S. 164-188 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-29739 - DOI: 10.25656/01:2973
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen