Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
TitelWhere Vygotsky Meets Piaget: American Educational Television Goes to Russia
Autor
OriginalveröffentlichungTertium comparationis 2 (1996) 2, S. 112-118
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Bildungsfernsehen; Sesamstraße; Fernsehprogramm; Bildungsphilosophie; Bildungsforschung; Forschungsmethode; Bildungsreform; Kindesentwicklung; Kinderpsychologie; Kultur; Kultureller Unterschied; Norm; Wert; Bild; Regionaler Faktor; USA; Vereinigte Staaten; Russland
TeildisziplinHistorische Bildungsforschung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0947-9732; 1434-1697
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):A discussion of the current effort to develop a Russian version of the acclaimed American educational television program Sesame Street highlights some fundamental differences between American and Russian educational philosophies and research methods. The program’s producers have shown much sensitivity in their willingness to adapt the show to local conditions; yet there are many features and ideas implicit in the program that conflict with Russian views on education and research. Thus Russians are broadcasting a hybrid show that represents American cultural values and educational ideals, but which also makes a valiant effort to uphold Russian cultural norms. (DIPF/ Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftTertium comparationis Jahr: 1996
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am16.12.2011
Empfohlene ZitierungPrice, Alison E.: Where Vygotsky Meets Piaget: American Educational Television Goes to Russia - In: Tertium comparationis 2 (1996) 2, S. 112-118 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-33484
Dateien exportieren