Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Titel: Where Vygotsky Meets Piaget: American Educational Television Goes to Russia
Autor:
Originalveröffentlichung: Tertium comparationis 2 (1996) 2, S. 112-118
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Bildungsfernsehen; Sesamstraße; Fernsehprogramm; Bildungsphilosophie; Bildungsforschung; Forschungsmethode; Bildungsreform; Kindesentwicklung; Kinderpsychologie; Kultur; Kultureller Unterschied; Norm; Wert; Bild; Regionaler Faktor; USA; Vereinigte Staaten; Russland
Pädagogische Teildisziplin: Historische Bildungsforschung
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 0947-9732; 1434-1697
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): A discussion of the current effort to develop a Russian version of the acclaimed American educational television program Sesame Street highlights some fundamental differences between American and Russian educational philosophies and research methods. The program’s producers have shown much sensitivity in their willingness to adapt the show to local conditions; yet there are many features and ideas implicit in the program that conflict with Russian views on education and research. Thus Russians are broadcasting a hybrid show that represents American cultural values and educational ideals, but which also makes a valiant effort to uphold Russian cultural norms. (DIPF/ Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: Tertium comparationis Jahr: 1996
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 16.12.2011
Empfohlene Zitierung: Price, Alison E.: Where Vygotsky Meets Piaget: American Educational Television Goes to Russia - In: Tertium comparationis 2 (1996) 2, S. 112-118 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-33484