Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Titel: Education and Ethnicity Revitalization in the Eurasian Countries of the Former Soviet Union
Autor:
Originalveröffentlichung: Tertium comparationis 2 (1996) 2, S. 152-168
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Bildung; Erziehung; Ethnizität; Ethnie; Kultur; Sprache; Assimilation <Soz>; Kulturelle Assimilation; Unterdrückung; Unabhängigkeit; Ethnische Identität; Kulturelle Identität; Formale Bildung; Nichtformale Bildung; Bildungspolitik; Multikulturalität; Multikulturelle Gesellschaft; Sowjetunion; Europa; Asien
Pädagogische Teildisziplin: Historische Bildungsforschung
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 0947-9732; 1434-1697
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): Over the past decade, the Eurasian countries of the former Soviet Union all underwent similar transformations with respect to education and ethnicity revitalization. Each country has prominent ethnic populations with strong revitalization agendas who struggled to preserve their language and culture from assimilation and repression. Upon independence, revitalization efforts, while plentiful, were hampered by the reality of post-independent multilingual/multicultural populations that forced indigenous ethnic groups to contend with both their own revitalization efforts and the often conflicting agendas of other ethnic groups. Five stages of development that underscored the relationship between cultural revitalization, language acquisition and ethnic identity are: 1) limited socialization of linguistic/ cultural knowledge, 2) vocalization and implementation of linguistic/cultural revitalization, 3) reinforcement of altered minority/majority configurations via language/culture laws, 4) ethnic-based conflict based on rejection of radical social change, and 5) institutionalization of revitalization agendas. (DIPF/ Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: Tertium comparationis Jahr: 1996
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 16.12.2011
Empfohlene Zitierung: Raby, Rosalind L.: Education and Ethnicity Revitalization in the Eurasian Countries of the Former Soviet Union - In: Tertium comparationis 2 (1996) 2, S. 152-168 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-33494