Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  


Titel: Riding the lines of flight
Autor:
Originalveröffentlichung: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 1 (2010) 1-2, S. 67-78
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Elektronische Kommunikation; Internet; Deleuze and Guattari
Pädagogische Teildisziplin: Erwachsenenbildung / Weiterbildung
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2000-7426
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): Thinking about the future of educational research requires a conceptual resource that is itself both imaginative and multiple and at the same time articulates a world with those self-same characteristics. This is provided by the work of Deleuze and Guattari. Discussion of the future of research is located in a context of lifelong learning in the contemporary moment of ubiquitous electronic communication. I argue that the research process, contrary to the model of science, can be better understood as rhizomatic rather than arborescent and powered by desire rather than objectivity. Lifelong learning is a rhizome and requires a rhizomatic approach and sensibility on the part of the researcher. The hyper-connectivity of the Internet reinforces this development influencing the way research is carried out and the way its knowledge outcomes are distributed and used – a research without hierarchy and authority. (DIPF/orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: European journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2010
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 09.12.2011
Empfohlene Zitierung: Usher, Robin: Riding the lines of flight - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 1 (2010) 1-2, S. 67-78 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-41550