Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
TitelAggression, recognition and qualification. On the social psychology of adult education in everyday life
Autor
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 1 (2010) 1-2, S. 113-129
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Erwachsenenbildung; Sozialpädagogik; Sozialpädagoge; Sozialpädagogin; Textanalyse; Hermeneutik; Erfahrung
TeildisziplinSozialpädagogik
Erwachsenenbildung / Weiterbildung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The article analyses the emotional aspects of a professional training process in the light of the participants’ experienced societal status. A detailed text analysis of interviews with a group of social pedagogue staff in Danish Youth clubs focuses on a particular vulnerability and their aggressive perception of other students with social problems, and interprets it partly as a reaction on the paradoxical situation adults in continuing education, and partly in the perspective of their experience of not being recognized as a profession. The last section of the article further explains the deep hermeneutic text analysis applied, which combines psychoanalytical concepts of socialisation with a language game approach. (DIPF/orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2010
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am09.12.2011
Empfohlene ZitierungWeber, Kirsten: Aggression, recognition and qualification. On the social psychology of adult education in everyday life - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 1 (2010) 1-2, S. 113-129 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-41578
Dateien exportieren