Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  


Titel: Aggression, recognition and qualification. On the social psychology of adult education in everyday life
Autor:
Originalveröffentlichung: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 1 (2010) 1-2, S. 113-129
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Erwachsenenbildung; Sozialpädagogik; Sozialpädagoge; Sozialpädagogin; Textanalyse; Hermeneutik; Erfahrung
Pädagogische Teildisziplin: Sozialpädagogik; Erwachsenenbildung / Weiterbildung
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2000-7426
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): The article analyses the emotional aspects of a professional training process in the light of the participants’ experienced societal status. A detailed text analysis of interviews with a group of social pedagogue staff in Danish Youth clubs focuses on a particular vulnerability and their aggressive perception of other students with social problems, and interprets it partly as a reaction on the paradoxical situation adults in continuing education, and partly in the perspective of their experience of not being recognized as a profession. The last section of the article further explains the deep hermeneutic text analysis applied, which combines psychoanalytical concepts of socialisation with a language game approach. (DIPF/orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: European journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2010
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 09.12.2011
Empfohlene Zitierung: Weber, Kirsten: Aggression, recognition and qualification. On the social psychology of adult education in everyday life - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 1 (2010) 1-2, S. 113-129 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-41578