Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  


Titel: The development of the professionalism of adult educators: a biographical and learning perspective
Autoren: ;
Originalveröffentlichung: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 2 (2011) 1, S. 75-88
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Professionalität; Professionalisierung; Qualitative Forschung
Pädagogische Teildisziplin: Empirische Bildungsforschung; Erwachsenenbildung / Weiterbildung
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2000-7426
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): To investigate the development of the professionalism of adult educators, we compare individuals’ narratives of their professional work at different times in their biographies. Using data from a qualitative longitudinal study, the paper includes two case studies through which we show phases of learning in the development of professionalism. We reconstruct forms and meanings of learning in this process. The study allows insights into differences in professional learning during the life course and the influence of institutional and social context in the development of professionalism. (DIPF/orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: European journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2011
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 10.10.2011
Empfohlene Zitierung: Maier-Gutheil, Cornelia; Hof, Christiane: The development of the professionalism of adult educators: a biographical and learning perspective - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 2 (2011) 1, S. 75-88 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-41661