Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  


Titel: Competing discourses and the positioning of students in an adult basic education programme
Autor:
Originalveröffentlichung: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 2 (2011) 1, S. 107-121
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Erwachsenenbildung; Lernprozess; Hochschule; Partizipation; Poststrukturalismus; Inklusion; Exklusion; Dänemark; Gesundheitsvorsorge
Pädagogische Teildisziplin: Empirische Bildungsforschung; Erwachsenenbildung / Weiterbildung
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2000-7426
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): This article presents a case study of the learning processes of students enrolled in an adult basic education programme in the social and health care sector in Denmark. Theoretically the project draws on ‘positioning theory’, i.e. a poststructuralist approach. The issues being researched are how the students are positioned and position themselves in relation to the discourses mobilised in the programme. A qualitative inquiry, the empirical aspects consist of observations, interviews and studying documents. In addition to suggesting that competition exists between the opposing discourses mobilised in the programme, the preliminary constructions presented in this article point to processes that involve the inclusion and exclusion of students. (DIPF/orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: European journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2011
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 10.10.2011
Empfohlene Zitierung: Winther Jensen, Anne: Competing discourses and the positioning of students in an adult basic education programme - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 2 (2011) 1, S. 107-121 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-41695