Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  


Titel: Professionalisation and quality management: struggles, boundaries and bridges between two approaches
Autoren: ;
Originalveröffentlichung: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 2 (2011) 1, S. 21-35
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Erwachsenenbildung; Professionalisierung; Professionalität; Qualitätsmanagement; Schlüsselqualifikation; Europäische Bildungsarbeit
Pädagogische Teildisziplin: Erwachsenenbildung / Weiterbildung
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2000-7426
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): The quality of adult educators is on the agenda of European educational policy and the scientific community in Europe. In these contexts, professionalisation and quality management are often conflated. This paper is based on the hypothesis that quality management and professionalisation follow two different approaches. The paper outlines the two approaches with a focus on their two different logics. After a brief comparison of the two approaches, the paper examines the conflation of these two approaches in the expertise Key competences for adult learning professionals (Research voor Beleid, 2010). The paper ends with a plea for acknowledging the boundaries between professionalisation and quality management, and shows ways of building bridges between them without neglecting their essential differences. (DIPF/orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: European journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2011
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 10.10.2011
Empfohlene Zitierung: Egetenmeyer, Regina; Käpplinger, Bernd: Professionalisation and quality management: struggles, boundaries and bridges between two approaches - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 2 (2011) 1, S. 21-35 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-41707