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Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Titel: The construction of knowledge-based economies versus knowledge societies: The cases of Germany and Singapore
Autor:
Originalveröffentlichung: Trends in Bildung international (2005) 10, S. 1-20
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Wissen; Forschung; Wissensgesellschaft; Informationsgesellschaft; Gesellschaftssystem; Regierung; Staat; Wirtschaft; Internationaler Vergleich; Konzeption; Modell; Terminologie; Institution; Bundesministerium; Deutschland; Singapur
Pädagogische Teildisziplin: Vergleichende Erziehungswissenschaft; Empirische Bildungsforschung
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 1610-5451
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: (Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch): In the past decades, terms such as knowledge-based economy (KBE)', and 'information/knowledge society' have been adopted by governments worldwide in order to underline their interest in developing their economies and societies further and assure future growth. Many governments used these catchwords as labels for government programs and action plans aiming at economic and social prosperity. This aim of national governments to construct knowledge-based economies, information/knowledge societies, the actions taken and especially the ability or disability to do so, is the topic of this paper. As two cases of comparison act Singapore and Germany. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: Trends in Bildung international Jahr: 2005
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Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 08.06.2012
Empfohlene Zitierung: Hornidge, Anna-Katharina: The construction of knowledge-based economies versus knowledge societies: The cases of Germany and Singapore - In: Trends in Bildung international (2005) 10, S. 1-20 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-50851