Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
TitelThe construction of knowledge-based economies versus knowledge societies: The cases of Germany and Singapore
Autor
OriginalveröffentlichungTrends in Bildung international (2005) 10, S. 1-20
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Wissen; Forschung; Wissensgesellschaft; Informationsgesellschaft; Gesellschaftssystem; Regierung; Staat; Wirtschaft; Internationaler Vergleich; Konzeption; Modell; Terminologie; Institution; Bundesministerium; Deutschland; Singapur
TeildisziplinVergleichende Erziehungswissenschaft
Empirische Bildungsforschung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN1610-5451
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):In the past decades, terms such as knowledge-based economy (KBE)', and 'information/knowledge society' have been adopted by governments worldwide in order to underline their interest in developing their economies and societies further and assure future growth. Many governments used these catchwords as labels for government programs and action plans aiming at economic and social prosperity. This aim of national governments to construct knowledge-based economies, information/knowledge societies, the actions taken and especially the ability or disability to do so, is the topic of this paper. As two cases of comparison act Singapore and Germany. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftTrends in Bildung international Jahr: 2005
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am08.06.2012
Empfohlene ZitierungHornidge, Anna-Katharina: The construction of knowledge-based economies versus knowledge societies: The cases of Germany and Singapore - In: Trends in Bildung international (2005) 10, S. 1-20 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-50851
Dateien exportieren