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Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
TitelEducation transformation and GATS. New paradigms in government and administration
Autor
OriginalveröffentlichungTrends in Bildung international (2002) 2, S. 1-16
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Autonomie; Bildungsreform; Selbstverwaltung; Bildungsverwaltung; Transformation; Dienstleistung; Dienstleistungsberuf; Internationaler Vergleich; Deregulierung; Dezentralisierung; GATS <General Agreement on Trade in Services>; Liberalisierung; Polen; Tschechische Republik; Ungarn
TeildisziplinVergleichende Erziehungswissenschaft
Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN1610-5451
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):The author first describes the context of transformation, namely the globalized, postindustrial society and the processes of deregulation, re-regulation and resistance. Then, the working of GATS is discussed which extended the existing GATT into the field of services, "and integrated it into the structures of the newly founded World Trade Organization." GATS is an instrument of liberalization and deregulation of the service sector - its implications on education are outlined. The third part of the document analyzes the "deregulatory transformation of education in three transformation societies: Poland, the Czech Republic and Hungary." (DIPF/Bi.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftTrends in Bildung international Jahr: 2002
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Eintrag erfolgte am15.06.2012
Empfohlene ZitierungKopp, Botho von: Education transformation and GATS. New paradigms in government and administration - In: Trends in Bildung international (2002) 2, S. 1-16 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-51061
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