Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  


Titel: Editorial: Adult education and the community
Autoren: ;
Originalveröffentlichung: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 2 (2011) 2, S. 129-133
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Erwachsenenbildung; Editorial; Gesellschaft; Sozialwissenschaftliche Forschung; RELA; Gemeinschaft; Zivilgesellschaft; Sozialkapital
Pädagogische Teildisziplin: Erwachsenenbildung / Weiterbildung; Bildungssoziologie
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2000-7426
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): In the past decade, the issue of community has become an important social and even political theme. Researchers and politicians share a concern about an observed loss of social cohesion. (...) Many authors dealing with the issue of social capital are rather pessimistic about present-day social developments and call for a renewal of the social fabric, often by looking back to (alleged) forms of association in the past. This position is shared by many European scholars who also consider processes of individualisation as one of the main causes of what they consider the breakdown of the social fabric. More recently this analysis is being complemented by a critical analysis of the challenges posed by multicultural society. The authors represent two sets of three papers in this volume. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: European journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2011
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 16.12.2011
Empfohlene Zitierung: Wildemeersch, Danny; Kurantowicz, Ewa: Editorial: Adult education and the community - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 2 (2011) 2, S. 129-133 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-51116