Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  


Titel: Paradoxes unbounded: Practising community making
Autor:
Originalveröffentlichung: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 2 (2011) 2, S. 209-225
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Erwachsenenbildung; Poststrukturalismus; Bildungssoziologie; Gemeinschaft; Begriffsdefinition; Gesellschaftstheorie; Fallbeispiel; Ländlicher Raum
Pädagogische Teildisziplin: Erwachsenenbildung / Weiterbildung; Bildungssoziologie
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2000-7426
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): The first section of this paper is a discussion of the paradoxes contained in definitions of the word ‘community’ and deliberately foregrounds and makes problematic conflicting meanings before arguing for a third definition and practice of community. This third definition and practice celebrates and even transcends contradictions within an active learning model of education in the community, aimed at tackling inequality and prejudice. The second section offers an autocritical narrative account of an education in the community project that illustrates how such a practice of community making can be achieved within an educational framework in which pupil is teacher and teacher is pupil and in which an imaginative, creative approach is deployed to construct a community making practice. The paper draws on understandings from community development, inclusive and creative education, emancipatory action research, postcolonial and post-structuralist theory. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: European journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2011
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 15.12.2011
Empfohlene Zitierung: Maginess, Tess: Paradoxes unbounded: Practising community making - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 2 (2011) 2, S. 209-225 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-51173