Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Titel: Financing lifelong learning
Autor:
Urheber: Patrinos, Harry Anthony
Originalveröffentlichung: Empirical research in vocational education and training 1 (2009) 1, S. 19-37
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Lebenslanges Lernen; Förderung; Bildung; Bildungspolitik; Finanzen; Finanzierung; Modell; Bildungsgutschein; Stipendium; Darlehen
Pädagogische Teildisziplin: Erwachsenenbildung / Weiterbildung; Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 1877-6337
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: (Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch): This paper describes and analyzes different financial schemes to promote lifelong learning. Positive effects of financial incentives to pupils are not restricted to high ability pupils, as low ability students also seem to benefit. The evidence regarding the effects of subsidy forms is limited. The most prominent knowledge gaps regarding the effects of various financing schemes related to lifelong learning are the effects of vouchers; financial aid schemes for students; and entitlements and individual learning accounts. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: Empirical research in vocational education and training Jahr: 2009
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 10.01.2012
Empfohlene Zitierung: Oosterbeek, Hessel; Patrinos, Harry Anthony: Financing lifelong learning - In: Empirical research in vocational education and training 1 (2009) 1, S. 19-37 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-51560