Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
TitelMeasuring the competence-quality of vocational teachers: An advocatory approach
Autoren ; ;
OriginalveröffentlichungEmpirical research in vocational education and training 1 (2009) 1, S. 65-83
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Lehrer; Berufsschule; Fachkompetenz; Messverfahren; Lehrerverhalten; Lehrerleistung; Professionalität; Feed-back; Qualitätsstandard
TeildisziplinBerufs- und Wirtschaftspädagogik
Erwachsenenbildung / Weiterbildung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN1877-6337
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):Using a sample of 110 persons, this study examined the ”advocatory approach” for predicting the quality of (VET) teacher’s competency profiles. The participants (teachers, experts, non-teachers) observed a concrete teaching behavior using a film vignette, and judged it by means of different quality criteria. The hypothesis that differences in the groups, who evaluate, elicit differing sensitivity about the quality of specified teaching competencies (and not teaching performance) was mostly confirmed. We suggest that teachers can individually compare their values with expert values and non-teacher values, and thus use the discrepancies in quality sensitivity for the purposes of self-guided in-service training. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEmpirical research in vocational education and training Jahr: 2009
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am10.01.2012
Empfohlene ZitierungOser, Fritz; Salzmann, Patrizia; Heinzer, Sarah: Measuring the competence-quality of vocational teachers: An advocatory approach - In: Empirical research in vocational education and training 1 (2009) 1, S. 65-83 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-51588
Dateien exportieren