Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
TitelMeasurement of vocational competencies. A contribution to an international large-scale assessment on vocational education and training
Autoren ;
OriginalveröffentlichungEmpirical research in vocational education and training 1 (2009) 1, S. 85-102
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Berufsbildung; Erwachsenenbildung; Training; Kompetenz; Messung; Messverfahren; Fachwissen; Handlungskompetenz; Item-Response-Theorie
TeildisziplinBerufs- und Wirtschaftspädagogik
Erwachsenenbildung / Weiterbildung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN1877-6337
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):Measurement of vocational competencies which includes not only the knowledge but also the action domain is one of the central targets of VET research - under scientific as well political perspectives. It also is a decisive prerequisite for running an international large-scale assessment on VET. The article describes how such measurement is operationalized by defining dimensions of VET competencies and developing adequate items which mirror authenticly tasks to be fulfilled at the workplace. Tasks and items are presented in the context of a technology-based virtual enterprise focusing on the fields of business and administration. Their format allows Item Response Theory (IRT) scaling. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEmpirical research in vocational education and training Jahr: 2009
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am10.01.2012
Empfohlene ZitierungWinther, Esther; Achtenhagen, Frank: Measurement of vocational competencies. A contribution to an international large-scale assessment on vocational education and training - In: Empirical research in vocational education and training 1 (2009) 1, S. 85-102 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-51593
Dateien exportieren