Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Titel: Subjective assessment on vocational training activities. A generalized ordered probit approach
Autoren: ;
Originalveröffentlichung: Empirical research in vocational education and training 1 (2009) 2, S. 123-144
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Berufliche Erwachsenenbildung; Trainingsforschung; Effizienz; Effektivität; Selbstevaluation; Arbeitsplatzbezogene Weiterbildung; Madeira
Pädagogische Teildisziplin: Empirische Bildungsforschung; Erwachsenenbildung / Weiterbildung
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 1877-6337
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: (Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch): In this paper, we use self-assessed data from participants in vocational training in Madeira to investigate what are the determinants of the effectiveness of the training along three dimensions: employment, job-related skills and productivity. We find that respondents score training activities high in every dimension. Moreover, we find that training is more effective among the educated, indicating that vocational training is far from being remedial. We also find that long training programs and training in the area of Tourism are particularly effective. The results, based on a Generalized Ordered Probit, uncover the differential effect that some characteristics have among individuals who report high and low effectiveness scores. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: Empirical research in vocational education and training Jahr: 2009
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 10.01.2012
Empfohlene Zitierung: Budria, Santiago; Telhado-Pereira, Pedro: Subjective assessment on vocational training activities. A generalized ordered probit approach - In: Empirical research in vocational education and training 1 (2009) 2, S. 123-144 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-51618