Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
TitelTeenage learners and teachers’ job satisfaction in vocational education
Autoren ;
OriginalveröffentlichungEmpirical research in vocational education and training 2 (2010) 1, S. 1-19
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Vergleichende Berufsbildungsforschung; Lehrer; Berufsschule; Erwachsener; Jugendlicher; Lesekompetenz; Lernerfolg; Zufriedenheit; Lehrer-Schüler-Beziehung; Längsschnittuntersuchung; England
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Erwachsenenbildung / Weiterbildung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN1877-6337
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):An increasing number of adult basic skills teachers in England have a large proportion of teenage learners in their classes. In this paper, we explore whether this development affects their job satisfaction. We draw on longitudinal data of teachers involved with basic skills provision. Using a range of statistical models, our main finding is that adult basic skills teachers who face more teenagers in the classroom are less satisfied with their experience of learners than those who teach mainly adults. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEmpirical research in vocational education and training Jahr: 2010
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am10.01.2012
Empfohlene ZitierungCoulon, Augustin de; Koslowski, Alison: Teenage learners and teachers’ job satisfaction in vocational education - In: Empirical research in vocational education and training 2 (2010) 1, S. 1-19 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-51642
Dateien exportieren