Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Titel: Teenage learners and teachers’ job satisfaction in vocational education
Autoren: ;
Originalveröffentlichung: Empirical research in vocational education and training 2 (2010) 1, S. 1-19
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Vergleichende Berufsbildungsforschung; Lehrer; Berufsschule; Erwachsener; Jugendlicher; Lesekompetenz; Lernerfolg; Zufriedenheit; Lehrer-Schüler-Beziehung; Längsschnittuntersuchung; England
Pädagogische Teildisziplin: Empirische Bildungsforschung; Erwachsenenbildung / Weiterbildung
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 1877-6337
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: (Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch): An increasing number of adult basic skills teachers in England have a large proportion of teenage learners in their classes. In this paper, we explore whether this development affects their job satisfaction. We draw on longitudinal data of teachers involved with basic skills provision. Using a range of statistical models, our main finding is that adult basic skills teachers who face more teenagers in the classroom are less satisfied with their experience of learners than those who teach mainly adults. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: Empirical research in vocational education and training Jahr: 2010
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 10.01.2012
Empfohlene Zitierung: Coulon, Augustin de; Koslowski, Alison: Teenage learners and teachers' job satisfaction in vocational education - In: Empirical research in vocational education and training 2 (2010) 1, S. 1-19 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-51642