Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Titel: Relations between vocational teachers' characteristics of professionalism and their innovative work behaviour
Autoren: ; ;
Originalveröffentlichung: Empirical research in vocational education and training 2 (2010) 1, S. 21-40
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Arbeitshaltung; Einstellung <Psy>; Lehrer; Lehrerverhalten; Lehrer-Schüler-Beziehung; Fachkenntnisse; Lernbedingungen; Lernprozess; Arbeitsleistung; Arbeitsverhalten; Berufsschule; Berufsbild; Arbeitsprozess; Innovation; Innovationsfähigkeit; Professionalität; Deutschland
Pädagogische Teildisziplin: Schulpädagogik; Erwachsenenbildung / Weiterbildung
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 1877-6337
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: (Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch): Innovative work behaviour of teachers is important to develop innovations in vocational colleges. However, it depends on individual characteristics, in particular professional knowledge, professional performance and professional development. To investigate the role of these attributes, a questionnaire study with 60 vocational teachers was conducted. The study showed that characteristics of professionalism are positively related to innovative work behaviour. Aspects of professional development like "occupational learning" and "social expansion" were particularly important. "Metacognitive knowledge" and "reflection" that represent the "metacognitive dimension" of professionalism were considered as crucial. The respondents underlined that when due to changes at work a substantial amount of innovations is required, life-long learning is strongly needed as a part of professionalism. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: Empirical research in vocational education and training Jahr: 2010
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 16.03.2012
Empfohlene Zitierung: Messmann, Gerhard; Mulder, Regina H.; Gruber, Hans: Relations between vocational teachers' characteristics of professionalism and their innovative work behaviour - In: Empirical research in vocational education and training 2 (2010) 1, S. 21-40 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-52346