Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
TitelOn the measurement of competency
Autor
OriginalveröffentlichungEmpirical research in vocational education and training 2 (2010) 1, S. 41-63
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Kompetenz; Begriff; Kompetenzmanagement; Messung; Bewertung; Leistungsmessung; Gruppe <Soz>; Schweiz
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN1877-6337
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):Across multiple societal sectors, demand is growing to measure individual and group competencies. This paper unpacks Hartig et al.'s (2008) competency definition as a complex ability construct closely related to real-life-situation performance to make it amenable to measurement. Unpacked following the assessment triangle (construct, observation, inference), competency measurement is exemplified by research from business, military and education sectors. Generalizability theory, a statistical theory for modeling and evaluating the dependability of competency scores, is applied to several of these examples. The paper then pulls together the threads into a general competency measurement model. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEmpirical research in vocational education and training Jahr: 2010
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am16.03.2012
Empfohlene ZitierungShavelson, Richard J.: On the measurement of competency - In: Empirical research in vocational education and training 2 (2010) 1, S. 41-63 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-52350
Dateien exportieren