Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Originaltitel: The management of parental involvement in multicultural schools in South Africa: A case study
Paralleltitel: Menedzment vkljucevanja starsev v multikulturne sole v Juznoafriski republiki: studija primera
Autoren: ; ;
Originalveröffentlichung: CEPS Journal 2 (2012) 1, S. 57-82
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): Schulsystem; Multikulturalität; Multikulturelle Erziehung; Eltern-Lehrer-Beziehung; Eltern; Lehrer; Kooperation; Kommunikation; Elternmitwirkung; Partizipation; Schulorganisation; Fallstudie; Befragung; Qualitative Forschung; Empirische Untersuchung; Südafrika <Staat>
Pädagogische Teildisziplin: Vergleichende Erziehungswissenschaft; Schulpädagogik
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2232-2647
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): The aim of this study was to investigate the management of parental involvement in three multicultural schools in the Umlazi District in Durban, South Africa. A literature survey resulting in a theoretical framework on parental involvement in schools, multicultural schools, and the managing of parental involvement in schools has been done. The contextual background of schools in contemporary South Africa is depicted. A qualitative research design has been used. Focus group discussions have been conducted, with a total of thirty-three principals, teachers and parents. It has found that there is a low level of meaningful contact between school and parents. Apathy exists on the side of parents, low expectations on the side of principals and teachers, and an organisational structure facilitating parent-school interaction is lacking. In managing parental involvement in multicultural schools, school managers display a lack of intercultural sensitivity. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: CEPS Journal Jahr: 2012
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 01.08.2012
Empfohlene Zitierung: Michael, Sathiapama; Wolhuter, Charl C.; Wyk, Noleen van: The management of parental involvement in multicultural schools in South Africa: A case study - In: CEPS Journal 2 (2012) 1, S. 57-82 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-57857